Siakap Keli

(Video)Bawa Laju Di Laluan Kecemasan Sampai Rempuh Motor Depan, Pemandu ‘Superbike’ Dikecam

Kemalangan jalan raya boleh dikatakan berlaku pada setiap hari atas beberapa beberapa faktor. Antaranya sikap diri dan cuai ketika pemanduan.

Melalui satu perkongsian di laman Facebook Info Roadblock JPJ/Polis, satu kemalangan yang melibatkan dua buah motosikal berlaku di lorong kecemasan dipercayai di Lebuhraya NKVE lewat petang semalam. Melalui rakaman dashcam tersebut, sebuah motosikal dilihat merempuh motosikal di hadapannya menyebabkan mereka terseret beberapa meter ke hadapan.

Motosikal di bahagian hadapan dilihat terlebih dahulu memperlahankan kenderaannya dengan menekan brek sebelum dirempuh oleh motosikal lain yang meluru laju di laluan yang sama.

Keadaan kedua-dua mangsa kemalangan tidak dapat dikenal pasti. Rata-rata warganet yang melihat rakaman tersebut kebanyakannya menyalahkan penunggang yang menaiki motosikal berkuasa tinggi kerana menunggang dengan laju di laluan kecemasan.

“Memang motor besar tapi bukanlah bermakna sentiasa kena laju. Yang tidak bersalah kena bersama-sama”

“Kau dah kenapa, takleh agak ke jarak moto depan tu.. dah semakin dekat.. slowkan total minyak”

“Motor besar tu bingai.. Ada 5 lorong kot jalan tu.. dah kenapa nak jugak follow belakang moto kapcai”

“Laju je moto besar ni kan..moto kecik bawak biasa pun ko nak sondol gak”

“Orang nak pakai Superbike, ko pun bernafsu nak pakai jugak. Walhal skill ke laut lagi”

Sumber: Info Roadblock JPJ/POLIS

 

Jawatan Kosong Siakapkeli

Penulis/Writer

  • Terbuka untuk fresh graduate lepasan Diploma atau Ijazah
  • Berumur 26 tahun dan ke bawah
  • Tiada pengalaman, tunjuk ajar akan diberi
  • Menguasai Bahasa Malaysia dan Inggeris dengan baik, menguasai bahasa ketiga adalah satu kelebihan
  • Mempunyai minat dalam bidang penulisan
  • Berdisiplin, menepati masa dan boleh menyiapkan tugasan dalam yang diberi
  • Boleh berkerja Shif
  • Kemasukan segera, mereka yang layak akan dipanggil temuduga

Email ke [email protected]

syafiq halim

Tambah komen

Dari Wiser.my

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.