Siakap Keli

“Hanya Kerana Bagi Anak Minuman Coklat Jenama ‘X’, Anak Sembelit Teruk Sampai Kena Jumpa Doktor”

Jangan tersalah beli jenama ‘X’ jika tak mahu anak sembelit teruk…

Memang tak sah pagi-pagi kalau anak-anak tak sarapan, nanti mulalah nak merengek. Sarapan pulak mesti nak minum air coklat. Dulu bagi diorang minum air coklat Jenama X ni. Tapi tu la, anak-anak jadi susah sangat nak membuang.

Anak-anak sembelit tu ibu dah cukup pening, tapi bila kakak sembelit teruk sampai tak boleh nak membuang, sampai kena jumpa doktor untuk ambil ubat, ibu jadi risau sangat. Terngiang-ngiang masa doktor cakap jangan biarkan sembelit ni kerap sangat, boleh jadi buasir dan boleh membahayakan usus bayi.

Ibu pun mula la tanya pendapat kawan-kawan apa punca masalah sembelit ni. Masa tu baru la ibu tau, ibu tersalah pilih Minuman harian untuk anak-anak ibu, Allahu. Masa tu, ibu rasa bersalah sangat.

Jadi, ibu terus minta pandangan ibu-ibu yang lain, tanya pengalaman kawan-kawan yang ada anak ni, minuman harian apa yang elok supaya anak-anak ibu tak ada dah masalah sembelit.

Tanda-tanda sembelit

1. Bagi anak yang lebih besar, mereka mungkin mengadu sakit perut atau meneran dengan teruk. Mengikut pengalaman sendiri, anak sedara akan berdiam diri di satu sudut macam sofa, meja atau dinding, meniarap sambil berdiri, kadangkala menangis.

2. Najis kelihatan keras, kering dan berketul-ketul seperti tahi kambing.

3. Anak sering kentut dan najis berbau lebih busuk.

4. Apabila sering berlaku, sembelit boleh dikesan apabila anak membuang maksimum 3 kali seminggu, sering kembung dan kurang selera.

5. Najis bercampur dengan darah disebabkan rektum yang luka akibat najis yang keras dan sukar dikeluarkan.

Apa yang perlu ibu bapa buat?

1. Urut

Anda boleh cuba untuk urut perut anak perlahan-lahan bagi memberikan mereka kelegaan segera.

  • Beri mereka mandian suam untuk tenangkan mereka dan sediakan diri untuk diurut.
  • Sapu minyak pada tangan dan urut perut anak perlahan-lahan ikut arah jam.
  • Gabungkan urutan dengan gerakkan kaki anak seperti sedang mengayuh basikal

2. Ajar posisi tandas dengan betul

Untuk pengetahuan anda semua, posisi yang bagus untuk membuang air besar dan kecil adalah dengan duduk mencangkung. Ini juga boleh digunakan untuk orang dewasa.

3. Pengambilan Makanan/minuman berserat seperti Air Sawanah Koko

Apa kelebihan air coklat Sawanah Koko ini?

1. Mempunyai kandungan serat yang membantu masalah penghadaman seperti sembelit.

2. Mudah larut walaupun tidak menggunakan air panas

3. Mempunyai antioxida dan vitamin yang membantu mencergaskan minda dan membekalkan tenaga.

4. Koko terbaik yang digunakan

5. Membantu memperbanyakkan susu badan untuk wanita lepas bersalin.

Ya, bukan untuk anak-anak je, ibu mengandung pun perlu amalkan minuman coklat berkhasiat ini.

Paling penting korang perlu mendengar penjelasan daripada seorang pengguna setia air minuman coklat Sawanah Koko ini. Ye, kita sebagai seorang ibu, inginkan yang terbaik untuk anak-anak kecil di rumah. Sawanah koko ada lebih 100 pengguna yang Berjaya mengatasi masalah Anak dan ibu-ibu diluar sana.

Anak ada ekzema minum Sawanah Koko okay sangat sebab jarang demam, anak kakak saya ada sembelit, minum air ini hilang terus sembelit.

Alhamdulillah selesai masalah sembelit, pada awalnya ramai yang tidak percaya sekali dah cuba dan terbukti menjadi, pelanggan ini terus kekalkan dengan Sawanah Koko ini.

Kawan cadangkan minum air Sawanah Koko

Seorang kawan cadangkan supaya  cuba Sawanah Koko sebab Sawanah Koko menggunakan Koko yg berkualiti, dan bancuh pun tak perlu nak tambah gula dan susu.. bancuh2 dah sedap. Elok tukar dari sekarang sembelit terlalu lama boleh dapat Risiko Masalah usus.

Bila dengar nasihat kawan ibu tu, ibu pun terus order Sawanah Koko dalam website. Senang betul dengan teknologi sekarang ni, semua dihujung jari je.

Alhamdulillah ibu puas hati sangat.  Setiap pagi ibu buat kan sarapan untuk anak-anak, makin berselera diorang. Dan yang paling ibu gembira, masalah sembelit dah tak ada.  Tengok anak-anak gembira, ibu bahagia sayang.

Jom ibu-ibu, kita ubah cara makan ahli keluarga kita supaya anak-anak kesayangan tidak menderita dengan sembelit lagi!

Korang mesti nak tahu selain serbuk koko yang berkualiti, apa lagi bahan-bahan yang ada kan. Ini dia!!!

Ini 5 rahsia utama khasiat ramuan yang dimasukkan dalam air coklat ini.

1. Koko alkali Afrika

Koko ini merupakan antara koko terbaik dunia kerana sifat alkali didalamnya mampu mengurangkan sembelit. Koko mengandungi anti-oxidan yang

2. Kurma

Sumber pemanis semulajadi yang mampu membekalkan tenaga. Ia juga mempunyai kandungan fiber dan serat yang mampu membantu masalah penghadaman seperti sembelit.

3. Madu

Menambah jumlah bakteria yang sihat dalam badan. Kita semua tahu, penawar batuk dan mengurangkan alergik.

4. Barli

Merupakan sumber fiber dan serat yang membantu masalah penghadaman seperti sembelit. Diperkaya dengan zat besi seperti magnesium yang mengalakkan penyerapan dan mengekalan kalsium.

5. Gula nano/Kulit tebu hitam

Gula Nano ini pemanis semula jadi yang diekstrak daripada tebu menggunakan teknologi nano. Ia juga membantu mengurangkan pengambilan gula harian.

Bahkan, sukatannya juga berbeza iaitu 1 sudu penuh gula nano bersamaan 5 sudu penuh gula biasa. Pilihan yang lebih sihat.

Dekat mana nak dapatkan minuman Sawanah Koko ini?

Tak perlu risau, korang boleh dapatkan minuman ini sudah di pasaran. Tapi kalau rasa susah sangat untuk bergerak, guna je link yang disediakan ini untuk membuat pembelian di atas talian.

Korang hanya perlu klik di sini untuk pembelian di atas talian, Sawanah Koko.

Ayuh, ibu-ibu maju untuk menjaga kesihatan anak supaya terhindar daripada moasalah sembeli.

Untuk maklumat lanjut tentang produk ini, korang boleh tekan link Sawanahwow.store.

Edayu

Lebih banyak menulis dari bersembang

Tambah komen

Dari Wiser.my

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.