Siakap Keli
Foto: Anne Mokhtar

“Adlina Dah Besar, Tapi Ayah Tak Keluar Pun..,” Ibu Menangis, Si Anak Rindu Arwah Ayah

Artikel ini diolah & diterbitkan ke Siakap Keli dengan kebenaran dari sumber asal.

Kasih sayang seorang anak kepada ibu dan bapanya tiada tandingan. Apa perasaan anak-anak kecil yang kehilangan orang tersayang. Ya, berdepan ujian kehilangan seorang bapa itu sangat berat dan pahit untuk ditelan. Tambah-tambah lagi jika anak kecil itu sangat rapat dengan arwah ayah.

Bagi seorang anak yang bergantung kasih sayang kepada bapanya, suah tentu ketiadaan mereka memberikan satu impak yang mendalam yang sukar untuk digambarkan.

Seperti kisah adik Adlina ini, dia seorang anak yang kuat memerima ujian apabila ayahnya meninggal ketika berusia dua tahun.

Menerusi video yang dikongsikan oleh Anne Mokhtar ini sangat menyentuh hati semua orang yang menontonnya. Lebih terkesan lagi bila si cilik ini menanyakan kepada ibunya kenapa ayah tidak keluar dari taman kubur.

Abang saya sudah meninggal dunia sejak tiga tahun lalu semasa Adlina baru berusia dua tahun. Dia merupakan anak kecil ayahnya. Inilah momen yang paling sukar untuk kami. Hari ini, Adlina melawat ayahnya lagi kerana dia terlalu rindukan ayahnya. Al-fatihah. 

“Rindu ayah, Adlina dah besar tapi ayah tak keluar pun?”

Dalam video ini, pertanyaan si kecil ini membuatkan ramai yang sebak. Pertanyaan anak ini sungguh suci seperti tidak ada apa yang berlaku. Terdengar suara ibunya bergetar menahan sebak menjawab dan menerangkan keadaan Syurga Allah.

“Ayah tunggu Adlina kat Syurga, Syurga tu rumah cantik, ada buah-buahan…”

Reaksi anak ini betul-betul teruja saat ibunya memberitahu nikmat Syurga Allah itu kepadanya.

Rata-rata netizen turut bersedih dan sebak melihat situasi anak kecil ini. Ada yang turut kongsikan kisah seakan sama dengan adik Adlina ini.

“Sebaknya Allahu”

Kakak ipar meninggal pun sewaktu anak lelaki dia umur 2 tahun, boleh kaitkan ni. Sama situasi…

Kita lagi sedih bila tengok anak-anak ni sedih

“Part tapi ayah tak keluar pun, sebak”

“Teringat macam baby hamzah anak abam”

 

Sumber: Anne M0khtar

Edayu

Lebih banyak menulis dari bersembang

Azmil

The best preparation for tomorrow is doing your best today. :)

Tambah komen

Dari Wiser.my

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

error: