Siakap Keli

“Sebabkan Wabak Ni Aku 4 Bulan Tak Bergaji, Kalau Meniaga Pun Sesuai Ke Sekarang Ni?”

Mata ni bergenang je setiap kali terbaca luahan-luahan orang ramai yang terpaksa diberhentikan, hilang pendapatan dan punca pencarian harian disebabkan wabak pandemik ni.

Kita tak tahu apa yang mereka lalui, mungkin ada yang hilang motivasi atau arah tujuan kerana semuanya berlaku sekelip mata. Tak mampu nak fikir sebab masih terkejut.

Ada pula yang masih berkira-kira ingin melakukan sesuatu. Bermacam-macam perkara yang bermain difikiran.

“Sebabkan wabak ni, aku dah 4 bulan tak bergaji. Kalau nak meniaga pun sesuai ke sekarang ni?”

Kita asyik tunggu masa yang terbaik, hinggakan sedar tak sedar dah banyak masa yang disia-siakan.

Bak kata business mentor, Dr Azizan Osman, “Tak perlu nak tunggu masa “terbaik” nak mula berniaga. Kalau nak berniaga perlu mulakan sekarang.

“Apa yang penting adalah ilmu dan bimbingan yang betul sebab bisnes bukan boleh dibina dalam masa sehari. 

“Dalam situasi harini, jangan tunggu sampai kita dah tak der kerja, tak der pendapatan, dah mula rasa kesempitan kewangan baru nak buat persediaan masa depan.”

Pepatah melayu pun ada bagitahu, ‘sediakan payung sebelum hujan.’ Sesuailah dengan situasi sekarang ni. Ramai yang dikejutkan dengan krisis ekonomi yang menyebabkan pengangguran semakin meningkat, ada yang dipotong gaji bulanan oleh pihak pengurusan syarikat dan pelbagai lagi situasi lain.

Sungguh, tidak ada siapa pun yang mahu diuji seperti apa yang terjadi hari ini. Tapi apa yang kita boleh lakukan sekarang untuk bantu diri kita dan keluarga kita? Apa persediaan masa depan kita?

Kalau dah diberi peluang untuk bertindak hari ini, kenapa masih nak tunggu lagi?

RichWorks sepanjang tempoh PKP telah bantu ramai usahawan untuk bina bisnes dan mulakan bisnes hinggakan ada yang start dari zero pun boleh buat ribu-ribu seminggu jualan.

Jika kenal sesiapa yang susah, struggle, dibuang kerja, bisnes atau tahap kewangan teruk dan mereka benar-benar nak dibantu untuk mulakan dan bina perniagaan walau dari zero, mintalah mereka daftar di www.NakMulaBerniaga.com.

Tiket 100% Percuma jika daftar 3 orang atas permintaan ramai orang tapi tawaran ini boleh ditutup pada bila-bila masa. Sekiranya anda nak daftar terus tiket seorang, bayaran hanya RM100

Tak perlu risau yuran pendaftaran. Pastikan daftar 3 nama untuk yuran 100% PERCUMA tapi perlu cepat kerana ia sangat terhad dan boleh ditutup bila-bila masa.  Kalau nak daftar seorang, bayaran dikenakan hanya RM100.

Kelas intensif ini akan diadakan selama 2 hari dengan modul dan strategi bagaimana nak mulakan bisnes dan industri apa yang boleh survive selepas Raya.

Peluang macam ni bukan selalu datang. Mungkin dah tiba masanya. Ikut kata hati, bertindak sekarang sebelum semuanya terlambat.

Layari Www.NakMulaBerniaga.com sekarang.

Dari Wiser.my

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.