Untuk Cinta Wangian: Penyelidikan Global Baru Avon Dedah Apa Yang Dikatakan Mengenai Bau Kami
Di peringkat global, industri wangian sedang berkembang pesat dan walaupun terdapat pertumbuhan jenama khusus yang menjual minyak wangi dengan tanda harga tiga angka, penyelidikan pelbagai pasaran baharu oleh Avon menunjukkan harga kekal sebagai pemacu utama dalam membuat kputusan pembelian. Malah, hampir separuh daripada wanita (43%) menyebut harga sebagai faktor kedua terpenting selepas bau apabila membeli wangian, menunjukkan kos sara hidup yang lebih tinggi masih memberi kesan kepada keputusan membeli.
Walaupun kepentingan diletakkan pada harga, persembahan masih penting, dengan suku wanita (24%) tergoda dengan botol dan pembungkusan yang cantik. Ini amat penting di Poland, di mana hampir satu pertiga (31%) wanita mendapati pembungkusan cantik lebih memberi kesan daripada kelayakan kemampanan produk (26%).
Orang tersayang kekal berpengaruh, dengan satu daripada lima wanita (21%) mengatakan mereka akan membeli minyak wangi yang disyorkan oleh keluarga atau rakan, dan kira-kira jumlah yang sama (23%) boleh dipengaruhi oleh cara wangian digambarkan. Lebih daripada dua perlima (42%) mengatakan mereka akan tergoda dengan pelancaran daripada jenama yang mereka gemari. Malah, di Afrika Selatan, membeli daripada jenama tersayang (52%) adalah lebih penting daripada harga (44%).
ALMARI WANGI SEMAKIN MENINGKAT
Walaupun lebih satu perempat wanita (27%) mengatakan mereka suka mempunyai bau khas, sebahagian besar (70%) menikmati almari pakaian wangian. Satu perempat (25%) mengatakan bahawa mereka suka mempunyai beberapa wangian untuk dipilih bergantung pada mood atau majlis mereka.
Kristof Neirynck, CEO Avon berkata: “Keterjangkauan mungkin menjadi faktor dalam langkah ke arah ‘almari pakaian wangian’. Jika minyak wangi lebih murah, orang ramai mampu mengumpul koleksi yang lebih besar.
Dengan trend yang semakin meningkat ini, pelancaran semula rangkaian Far Away membantu kami menjawab permintaan ini, menawarkan pelanggan pelbagai bauan yang berbeza pada nilai yang tidak dapat dinafikan.
Di Avon, komitmen kami untuk menawarkan wangian mampu milik kekal diutamakan. Kami menggunakan keupayaan inovasi bertaraf dunia kami untuk membangunkan produk yang memenangi anugerah dan meningkatkan keyakinan. Bukan sahaja produk ditawarkan pada nilai yang luar biasa, tetapi banyak wangian Avon kami telah diuji lebih baik daripada wangian mewah dalam ujian buta, sama ada untuk kualiti atau keutamaan keseluruhan.
Sebagai jenama wangian terkemuka di seluruh dunia, kami kekal fokus pada pendemokrasian kecantikan, memastikan produk kami inklusif dan tersedia untuk semua.”
Hampir separuh (48%) wanita mengatakan mereka suka mencuba dan mencipta bau unik melalui wangian berlapis. Sekitar jumlah yang sama (47%) mengatakan bahawa mereka suka merahsiakan pilihan wangian mereka, jadi mereka unik untuk mereka.
LAPISAN WANGIAN FAR AWAY
Rangkaian wangian Far Away baharu Avon termasuk lapan wangian yang baru dibungkus, yang bertujuan untuk membawa yang luar biasa kepada biasa setiap hari. Botol baharu yang anggun, moden dan elegan boleh disusun, menjadikannya tambahan yang sempurna untuk mana-mana rak kecantikan.
Dengan hanya RM85.00 setiap satu, koleksi penuh Far Away boleh dibeli dengan harga kurang daripada satu wangian mewah.
Far Away Shine BARU– wangian terbaharu untuk menyertai koleksi, menaikkan semangat anda dengan setiap semburan. Dicipta untuk menerangi sinaran dalaman anda dan membantu anda membebaskan kehebatan anda, ia telah direka dengan Ispahan Rose di tengah-tengahnya. Far Away Shine menyertai seluruh keluarga Far Away, termasuk Far Away Original, Far Away Beyond The Moon dan Far Away Glamour.
URUSAN KEMAMPANAN
Majoriti wanita (68%) mengatakan bahawa bukti kelayakan kemampanan minyak wangi mempengaruhi keputusan pembelian mereka. Walaupun secara keseluruhan 58% wanita mengatakan bahawa mereka menganggap mudah untuk mengetahui tentang kelayakan eko wangian, terdapat perbezaan ketara antara demografi dengan 63% daripada 18-24 tahun mendakwa mudah untuk mendapatkan maklumat ini. Ini menurun kepada hanya 35% daripada lebih 65-an, menunjukkan bahawa maklumat ini tidak disebarkan dengan cara yang boleh diakses oleh wanita dari semua peringkat umur.
Jika dibandingkan dengan aspek lain dalam industri kecantikan, wanita berkata tidak semudah itu untuk mengetahui tentang kelayakan kemampanan wangian (58%), berbanding penjagaan kulit (62%), menonjolkan keperluan bagi jenama untuk memastikan ketelusan yang lebih tinggi merentas rangkaian produk penuh mereka.
Hernan Figoli, Pewangi Kanan Givaudan berkata: “Inovasi dalam Far Away Beyond the Moon menggunakan Sandalwood Album Essence Australia Orpur ® dan teknologi mesra alam untuk menangkap haruman sambil membiarkan bunga Belle de Nuit tetap utuh. Kami merakam bauan itu secara mampan, menggunakan Scent Trek™, Teknologi Headspace yang membolehkan kami menangkap haruman bunga tanpa mengganggu habitat semula jadinya.”
Teknologi inovatif ini merupakan alat perintis yang boleh mengenal pasti setiap molekul, walaupun dalam kuantiti sekecil satu bilion gram, memberikan kita pemahaman yang lebih mendalam tentang bau semula jadi supaya kita boleh menirunya dalam wangian kita.”
Untuk Penuh Masa Depan Kecantikan: Laporan Wangian, sila lawati Avon Worldwide https://www.avonworldwide.com/beauty-innovation/future-of-beauty