Siakap Keli
Gambar : FB Ahmad Zarin

”Dia Sanggup Naik Motor Buruk Dengan Aku, Isi Minyak Pakai Syiling,” Coretan Lelaki Untuk Isteri Buat Netizen Sebak

Artikel ini diolah & diterbitkan ke Siakap Keli dengan kebenaran dari sumber asal.

Setiap pasangan yang berkahwin pastinya akan menempuh pelbagai cabaran dan onak badai rumah tangga. Beruntungnya jika dikurniakan pasangan hidup yang sanggup bertahan melayari kehidupan susah senang bersama. Tidak mudah, namun percayalah setelah setiap kesusahan berjaya diharung, ia akan menjadi kenangan terindah setiap pasangan untuk diingati sehingga ke akhir hayat.

Coretan suami ini buat isterinya yang menyingkap suka duka mereka sempena ulang tahun perkahwinan kelima, ternyata menyentuh hari ramai. Penghargaan tulus dari hati suami buat wanita bergelar isteri yang langsung tidak pernah mengeluh sejak hari pertama mereka berkahwin walau diuji dengan kesusahan hidup.

Dari motor buruk hingga kini mampu membina empayar perniagaan sendiri bersama kehadiran dua cahaya mata, menjadi bukti kemanisan rumah tangga jika sentiasa sabar dan tidak berputus asa. Moga secebis kisah ini menjadi inspirasi buat semua pasangan di luar!

Pada hari perkahwinan aku dengan dia aku dah bawak dia naik motor buruk aku.. Coverset pon takda..Dia layankan aje kerenah aku.. Ikot je..

Gambar : FB Ahmad Zarin
Gambar : FB Ahmad Zarin

Dah 5 tahun aku nikah dengan dia.. Takda mewah sangat hidup dia aku berikan.. Sebab masa kerja gov aku bolah hanya cukup-cukup makan.. Dia tak pernah complain… Kami pernah sampai isi minyak motor pakai duit syiling.. Tak pernah jugak dia complain..

Lepas nikah dulu aku suruh dia berhenti kerja.. Kerja yang dia suka.. Dia suka kerja kat hotel sebab suka jumpa dengan orang.. Tapi berhenti jugak.. Tak complain jugak..

Aku suruh dia niaga.. Sebab aku suka niaga.. Walaupun dia tak pandai niaga.. Tak pandai math.. Tapi dia buat jugak.. Mula-mula dia jinak dengan masakan.. Jual cheeskut.. Choc rice.. Tak dapat nak gambarkan suka di riak mukanya bila dia dapat jana pendapatan sendiri.. Aku galakkan dia lagi..

Gambar : FB Ahmad Zarin

Then dia dah pandai niaga.. Cari barang orang untuk dijual.. Kopi kesihatan pernah.. Alat makeup penah.. Lipmate penah.. Dan sekarang ni tudung.. Sampai kelantan aku bawak dia join seminar leader dia.. Janji dia dapat.. Dia happy.. Sebab apa? Sebab dia tak pernah complain hidup susah dengan aku..

Time kami pkai ke70 dulu sampai orang pernah tanya.. Sampai ke kereta ni ke kl? Alhamdulillah walaupun takda air cond, banyak kali jugak kereta tu ulang-alik ke kl.. Dia tak pernah complain.. Anak sampai lena dalam keta dengan keadaan berpeluh.. Adeh.. Tak dapat nak lupa kenangan tu..

Gambar : FB Ahmad Zarin

Dan skarang ni.. Dia bina empayar dia.. Perniagaan dia.. Aku bina perniagaan aku.. Alhamdulillah berkat doa.. Usaha.. Sokongan dari keluarga… Kawan-kawan.. Kami dah sampai ke tahap apa yang kami capai sekarang.. Kami tak kan lupa jasa kalian.

Dan hari ni setelah 5 thun kami bersama.. 2 cahaya mata.. Yang comel dan hensem ni ha mcm bapaknya.. Hahahaa.. Alhamdulillah.. Doakan kami..

Gambar : FB Ahmad Zarin

Last skali.. Siapa dia? Dia la Eyra Saha.. Cinta hati saya.. Isteri saya.. Buah hati intan payung.. Moga jodoh kami berkekalan.. Moga urusan kami dipermudahkan diberkati.. Amin..

Sumber : Ahmad Zarin

Sha Rossa

Manis macam 'Rosalinda' tapi bukan dia.

Kami Juga Bersosial

Sekiranya anda ingin mendapat berita dari Siakap Keli pada 'News Feed' media sosial, anda boleh ikuti kami di